Søg i denne blog

lørdag den 28. august 2010

Første uges undervisning

Undervisningsformen er meget anderledes herovre – næsten udelukkende envejs tavleundervisning og jeg kradser notater ned, lige så hurtigt jeg kan. Det er klart en fordel at gøre det på engelsk, selvom jeg ikke altid lige i farten ved, hvordan ordene skal staves.


Der er også mange prøver undervejs - for at tage faget Nutritional Science som eksempel - er der 3 mindre eksamener på klassen og en afsluttende eksamen i december. Derudover er der 3 skriftlige opgaver – på 7-8 sider hver. Alt bliver bedømt og alle resultater tæller med i den samlede afsluttende karakter – så det er bare med at hænge i fra starten og ikke vente med at bruge krudtet til sidst.

Umiddelbart er der ikke noget der hedder studiegrupper herovre – det er ikke noget man bliver opfordret til – men vi er et par stykker i Physiology, der har talt om at terpe alle processerne i de 11 systemer vi skal kunne:

- Integumental

- Skeletal

- Muscular

- Nervous

- Endocrine

- Circulatory

- Lymphatic

- Respiratory

- Digestive

- Unirary

- Reproductive

Sorry – der gik altså lidt nørd i det – men jeg synes at en studiegruppe lyder som en RIGTIG god ide i det her fag.

Det fag, der minder mest om det jeg har været vant til på Ankerhus er Community Nutrition, hvor vi skal lave forskellige projekter, dels på baggrund af undersøgelser i marken (interviews) og dels ved at hente dokumentation fra f.eks Medline. Det er allerede meget spændende og handler i grove træk om hvordan man arbejder med sundhedsfremme i det amerikanske samfund. Det er der - som de fleste nok er klar over - et temmelig stort behov for.

Bordene i klasseværelserne ser meget sjove ud – man slår en klap op og har så lidt støtte til højre side – men ikke mere plads end der lige kan ligge en enkelt mappe eller papirblok. Sådan ser der ud i alle de klasseværelser/auditorier jeg har været i indtil nu. Men de er ikke særlig brugervenlige og da slet ikke hvis man er venstrehåndet.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar