Søg i denne blog

onsdag den 25. august 2010

Sammensætning af fag

Det er lidt af et puslespil at få sit skema til at falde på plads - og der er ingen andre til at gøre det end en selv. (Jeg savner Ankerhus allerede!) Som tidligere nævnt kunne man ikke gøre det hjemmefra, da alle "stopklodser" eller "holds" først skulle fjernes. Da det var gjort, startede et sandt kapløb for at finde de bedste klasser og få sikret sig at alle adgangsgivende fag var på plads. Jeg måtte derfor gå til hver enkelt lærer og bede dem om at acceptere mine forkundskaber. Heldigvis har jeg et fint udskrevet dokument "transcript of records" med fra Ankerhus og det har åbnet alle døre indtil videre (o:

Lige nu ligger 2 fagområder helt fast for mit vedkommende: Biochemistry og Nutritional Science.
Derudover har jeg valget mellem Ethnic Identity og Community Nutrition. Ethnic identity kurset er fra et andet fakultet, mens Community Nutrition er fra mit eget fakultet, så det ender nok med at det bliver det, jeg vælger. Herovre kan man ellers godt tage fag fra flere forskellige fakulteter og i min Biochemistry class er der også lægestuderende og farmaceutstuderende. Det ville vel svare til at vi som ernæring- og sundhedsstuderende også kunne vælge fra sygepleje, lærer eller pædagogområdet. Det sidste fagområde, som jeg er meget interesseret i, er Physiology - men klassen er allerede fyldt op, så jeg har både mailet til og talt med læreren, men der er ikke andet at gøre end at blive ved med at forsøge at taste klassen ind og håbe på at andre dropper ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar